Gramer Dersleri - Ni......ni ya da No........ni

No..ni ya da ni...ni kalıbı ispanyolcada "ne...ne de" anlamına gelir. İngilizcedeki "Neither...nor" kalıbıyla aynı görevi görür. Örnek cümlelerle konu daha kolay anlaşılacaktır diye düşünüyorum.

Yo no soy abogado ni profesor

Ben ne avukatım ne de öğretmenim (ben avukat değilim öğretmen de değilim)

Mi vida no es buena ni contigo ni sin tí
Hayatımın ne seninle ne de sensiz güzel.

İkinci örnekte de göreceğiniz üzere ni leri uzatabilirsiniz istediğiniz kadar.

No me entienden ni mis padres ni mis amigos.
Ne ailem ne de arkadaşlarım beni anlayabiliyorlar. 

Él no fuma ni bebe
O ne sigara ne de içki içiyor.

Esta casa no es de María ni de Rosa
Bu ev ne María'nın ne de Rosa'nın. 

Örnekler böyle uzar gider.

Herkese kolay gelsin.

0 yorum:

Yorum Gönder

Acción Poética

Acción Poética

Joyas de America Latina

Joyas de America Latina
Gabriel "Gabo" Marquez