ispanya yolcuları için basit ispanyolca cümleler


İspanya ya da bir latin amerika ülkesine gidenler için temel ihtiyaçlar doğrultusunda bazı cümleleri yazıyorum.

İlk olarak öğrenmemiz gereken kelimeler selamlama ve uğurlama kelimeleri:
hola: Merhaba
buenos dias: Günaydın
buenas noches: İyi geceler
hasta luego: Görüşürüz

Selamlaşma kısmını tamamladıktan sonra eğer hal hatır sormak istiyorsak kullanmamız gereken cümle:
Como estas? : Nasılsın

Bu soruya yanıt verirken eğer iyiysek estoy bien, iyi değilsek estoy mal diyeceğiz. Yalnız mal kelimesini türkçe MAL der gibi söylemiyoruz. Sondaki L kibar bir L sesidir. Ona dikkat ediyoruz. Bu ses MATERYAL derken çıkardığımız L sesidir.

Şimdi kalıp olarak diğer cümlelere geçebiliriz.
Como te llamas?: Adın ne?
Me llamo .... : Adım .... örneğin me llamo Sidar : adım sidar
Bir de "adı ne?" diye sormamız gerekirse "como se llama?" cümlesini kullanabiliriz.

"... nerede?" tarzında sorular sormak için öncelikle "donde esta " deriz sonra esta kelimesinin peşine nereyi ya da kimi soruyorsak onu ekleriz. Örneğin Hotel Estrella'ya gidecekseniz "donde esta hotel estrella?" şeklinde bir cümle kurmamız gerekecektir. Yanınızda taşıyacağınız küçük sözlük aracılığıyla esta kelimesinden sonra eklemeniz gereken kelimeyi bulup bu soruyu kolayca çözebilirsiniz.

Restoran ya da barda sipariş vermek için ".... istiyorum" tarzında cümleler kurmalısınız. Bunun için kullanmanız gereken fiilin çekimi "quiero" (istiyorum) ya da birden çok kişiyseniz "queremos" (istiyoruz) kelimesidir. Örneğin bira istiyorsak önce istiyorum diyoruz ardından ne istediğimizi (cerveza: bira) ekliyoruz. Yani "quiero cerveza" bira istiyorum, "queremos cerveza" bira istiyoruz anlamına gelir. Yine sözlük yardımı ile ya da önceden yaptığınız kelime listesi yardımı ile isteklerinizi bu çekimlerin peşine ekleyerek derdinizi çok rahat birşekilde ifade edebilirsiniz.



0 yorum:

Yorum Gönder

Acción Poética

Acción Poética

Joyas de America Latina

Joyas de America Latina
Gabriel "Gabo" Marquez