Kesitler - Julio Cortazar - Nerelisin?

...
Ben Arjantinliyim ama hayatın cilvelerinden biri olarak Belçika'nın başkenti Brüksel'de doğdum ve bu oldukça enteresandı. Annem de babam da Arjantinli, babam Brüksel'deki Arjantin Elçiliğinde bir göreve atandığında yeni evlilerdi. Brüksel'e gemiyle gittiler. Dokuz ya da on ay sonra ben Brüksel'de ortaya çıktım. Ancak size oldukça trajik koşullarda ortaya çıktığımı söyleyeceğim, çünkü 26 Ağustos 1914'te doğdum. Tarihle ilgilenenleriniz bir ay önce Birinci Dünya Savaşının patlak verdiğini ve Ağustos 1914'te Kayzer'in Alman birliklerinin kan ve ateş içinde Belçika'ya girdiğini bilecektir. Fransa'ya karşı saldırıya geçmeden önce Brüksel'i işgal ettiler. Bu yüzden benim doğumum çok özeldi çünkü annem bir klinikteydi ve her yere Alman topları düşüyordu. Biraz riskli bir doğumdu ve neredeyse annemin ve hatta benim hayatıma mal oluyordu ama ikimiz de hayatta kaldık. Ailem diplomatik ayrıcalığa sahip olduğu ve Arjantin tarafsız bir ülke olduğu için, Almanlar Belçika'yı işgal ettiğinde, yine tarafsız bir ülke olan İsviçre'ye gitmemize izin verildi. Kız kardeşim orada doğdu. Biz iki kardeşiz. Daha sonra ailem üçüncü bir tarafsız ülkeye, İspanya'ya geçebildi ve 1914'ten savaşın sona erdiği 1918'e kadar orada kaldılar çünkü Arjantin'e dönemiyorlardı. O zamanlar tabii ki yolcu uçağı yoktu, gemiyle de seyahat edilemiyordu çünkü Alman denizaltıları tüm gemileri batırıyordu. Barselona'da kalmak zorundaydık ve çok küçük bir çocuk olarak ilk karışık anılarım Barselona'ya dair anılardır. 

Dört yaşındayken Arjantin'e döndüm, o zamanlar konuşmakta olduğum Fransızca'yı unuttum ve şu an olduğum kişi oldum: bir Arjantinli...


Julio Cortazar ve kedi dostu


0 yorum:

Yorum Gönder

Acción Poética

Acción Poética

Joyas de America Latina

Joyas de America Latina
Gabriel "Gabo" Marquez