Uzayan Cümleler 7

kural belli. ben özne ve yüklemden oluşan basit bir cümle yazarak başlıyorum. sen de benim yazdığımın benzeri basit bir cümleyi defterinize yazıyorsun. ben her adımda cümleye yeni bir öge ekliyorum yine aynı şekilde sen de benim eklediğime benzer bir öge ekliyor ve cümleyi uzatıyorsun.

ben başlıyorum.

I. adım

la jefa ha visitado
şef ziyaret etti

cümle oldukça basit. yalnız bu defa cümleye geçmiş zamanla başladım. sen de geçmiş zamanla başlayan basit bir cümle yazabilirsin. biraz düşün. ben bir sonraki adıma geçiyorum.

II. adım

la jefa ha visitado la oficina
şef ofisi ziyaret etti 

bu adımda şefin nereyi ziyaret ettiğini eklemeyi tercih ettim. bu noktadan itibaren ikimizin de cümlesinin benzer ögelerle uzatılması, cümle anlamı bakımından, zorluklar çıkarmaya başlayabilir. seçmiş olduğun isim ve fiilden dolayı ikinci adımda bir yer eklemen belki mümkün olmayacaktır. bu noktada kendi cümlene uygun bir ekleme yapmalısın. birinci adımda "la mujer come - kadın yiyor" dediğini varsayılım, bu adımda istersen "en restaurante" ekleyerek nerede yediğini söyleyip benim cümleyle benzerliği korumaya çalışabilirsin. buna bir alternatif olarak cümlenin sonuna "una manzana - bir elma" ekleyip "kadın bir elma yiyor" da diyebilirsin. orası sana kalmış.

III. adım

la jefa de departamento ha visitado la oficina
departman şefi ofisi ziyaret etti

"de" etatının yardımıyla bir isim tamlaması yaptım. benzer bir ekleme yaptıysan şefin bir sonraki adımda ne yaptığına bakabiliriz.

IV. adım

la jefa del departamento visita a la oficina para hablar 
departman şefi konuşmak için ofisi ziyaret etti

ofisin neden ziyaret edildiğiyle ilgili bilgiyi cümlenin içine yedirdik. şimdi de kiminle konuşmayı amaçladığını görelim.

V. adım

la jefa del departamento visita a la oficina para hablar con nosotros
departman şefi bizimle konuşmak için ofisi ziyaret etti

ne durumdasın? cümle tıkandıysa başa dönebilir, adımları uydurabileceğin farklı bir cümle yazmayı deneyebilirsin. buraya kadar sorunsuz geldiysen önce seni tebrik ediyorum ve ardından cümleyi çekiştirmeye devam ediyorum.

VI. adım

la jefa del departamento visita a la oficina para hablar con nosotros sobre las vacaciones
departman şefi bizimle tatil hakkında konuşmak için ofisi ziyaret etti

şefin derdi belli oldu, herkesin planını bozup kafasına göre izin takvimi oluşturacak. altı adımda her şeyi mahvettik. "la bu beyaz yakalılar size netti!" diye yakararak bu çalışmaya son veriyorum. yazdığın cümleyi buradan yorum olarak paylaşabilir veya ispanyolcadefteri@hotmail.com adresinden bana gönderebilirsin.

hasta la proxima vez!





1 yorum:

  1. la jefa del departamento visita a la oficina para hablar con nosotros sobre las vacaciones en que compró una antigua alfombra

    YanıtlaSil

Acción Poética

Acción Poética

Joyas de America Latina

Joyas de America Latina
Gabriel "Gabo" Marquez