Ponerse + A + Infinitivo


Poner fiili koymak anlamına gelir, PONERSE + A + INFINITIVO kullanımı ise bir eylemi yapmaya başlamak, bir eylemi yapmaya koyulmak anlamında kullanılır.
Örneklere geçmeden önce fiilin geniş zaman ve di’li geçmiş zaman çekimlerini yazayım:


Presente de indicativo (Haber kipi geniş zaman)
----
Me pongo
Te pones
Se pone
Nos ponemos
Os ponéis
Se ponen

Indefinido de indicativo (Haber kipi di’li geçmiş zaman)
---
Me puse
Te pusiste
Se puso
Nos pusimos
Os pusiteis
Se pusieron

No digo nada y me pongo a lavar las vajillas.
Hiçbir şey demiyorum ve bulaşıkları yıkamaya başlıyorum (girişiyorum, koyuluyorum)

No dije nada y me puse a lavar las vajillas.
Hiçbir şey demedim ve bulaşıkları yıkamaya başladım.

Al escuchar el sonido de la guitarra, se pone a cantar.
Gitarın sesini duyunca zaman, şarkı söylemeye başlıyor.

Al escuchar el sonido de la guitarra, se puso a cantar.
Gitarın sesini duyunca, şarkı söylemeye başladı.









1 yorum:


  1. Merhaba,
    Blogunuzu bugün keşfettim ve neredeyse tüm sayfaları okumuş olabilirim. Bu kadar okuyup hiç not yazmadan ayrılmak istemedim. Verdiğiniz tüm bilgiler için teşekkürler. Çok kısa bir notum olacak: Gülliver'in Gezileri'nden yaptığınız alıntıyı dinleyebileceğimiz link çalışmadı. Hatırlatır, iyi çalışmalar dilerim.
    Banu

    YanıtlaSil

Acción Poética

Acción Poética

Joyas de America Latina

Joyas de America Latina
Gabriel "Gabo" Marquez