İspanyol dilinde en sık kullanılan 100 fiil


İspanyol dilinde ve aynı şekilde Türkçede en sık kullanılan 100 fiilin listesini oluşturdum. İspanyolca öğrenen herkesin bu listedeki fiilleri kesinlikle ezbere bilmesi ve kullanması gerekiyor. 


ispanyolcad
efteri@hotmail.com

Herkese iyi çalışmalar.




Türkçe
İspanyolca
Kabul etmek
Aceptar
İzin vermek,bırakmak
permitir/dejar
Sormak
preguntar
İnanmak, zannetmek
creer
Ödünç almak
prestar
Kırmak
romper
Taşımak, getirmek
traer
Satın almak
comprar
-e bilmek
poder
İptal etmek
cancelar
Değiştirmek
cambiar
Temizlemek
limpiar
Taramak
peinar
Yakınmak
quejarse
Öksürmek
toser
Saymak, anlatmak
contar
Kesmek
cortar
Dans etmek
bailar
Çizmek, resim yapmak
dibujar
İçmek
beber
Araç kullanmak
conducir
Yemek
comer
Açıklamak
explicar
Düşmek
caerse
Doldurmak
llenar
Bulmak
encontrar
Bitirmek
terminar
Sığmak
caber
Tamir etmek
reparar
Uçmak
volar
Unutmak
olvidar
Vermek
dar
Gitmek
ir
Sahip olmak
tener
Duymak
oir
Acıtmak, yaralamak
dañar, herir
Bilmek,tanımak
saber/conocer
Öğrenmek
aprender
Çıkmak, gitmek
* salir/marcharse
Dinlemek
escuchar
Yaşamak
vivir
Bakmak
mirar
Kaybetmek
perder
Yapmak
hacer
İhtiyaç duymak
necesitar
Açmak
abrir
Kapatmak
cerrar
Organize etmek
organizar
Ödemek
pagar
Oynamak
jugar
Koymak
poner
Yağmak (yağmur)
llover
Okumak
leer
Tekrar etmek
responder
Koşmak
correr
Söylemek, demek
decir
Görmek
ver
Satmak
vender
Yollamak
enviar
İmzalamak
firmar
Şarkı söylemek
cantar
Oturmak
sentarse
Uyumak
dormir
Sigara içmek
fumar
Konuşmak
hablar
Hecelemek
deletrear
Harcamak
gastar
Ayağa kalkmak
ponerse de pie
Başlamak
comenzar
Ders çalışmak
estudiar
Başarmak
tener exito
Yüzmek
nadar
Almak
* tomar
Konuşmak
hablar
Öğretmek
enseñar
Anlatmak
decir
Düşünmek
pensar
Tercüme etmek
traducir
Yolculuk yapmak
viajar
Denemek
intentar
Söndürmek
apagar
Yakmak
encender
Yazmak (daktilo ya da klavyeyle)
escribir a máquina
Anlamak
entender
Kullanmak
utilizar/usar
Beklemek
esperar
Uyanmak
despertar
İstemek, arzu etmek
querer/desear
Bakmak
mirar
Çalışmak
trabajar
Endişelenmek
preocuparse
Yazmak
escribir








12 yorum:

  1. Yds de çıkabilecek kelimelere örneklerde sunabilir misiniz bize acaba ?

    YanıtlaSil
  2. Sinavda çıkacak 50 fiil sunabilir misiniz

    YanıtlaSil
  3. Böööö iyrenç ne biçim bi sitesiniz allah sizi bildiği gibi yapsın çoğu yanlış 😤😤😡😡😡😡😡😡😡😡😡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangilerinin yanlış olduğunu söylerseniz düzeltebilirim.

      Sil
  4. Ben şuan ispanyada 4 yıldır ispanyol dili eğitimi görüyorum ve tamamı doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben İspanyolca öğrenmek istiyorum fakat şuan olduğum yerde sadece internet bile alacak param yok ve çok sınırlı bu yüzden hiçbir şey yapamıyorum ve İspanyolca sıfır bilgi fakat merakım var ve yeteri kadar da kaynak bulamıyorum sizden ricam lütfen yardımcı olur musunuz

      Sil
    2. Agu uygulaması kullanabilirsin grammer yok ama çok güzel ve kalıcı şekilde kelime/fiil ezberleyebilirsin. Ben kullandım 1000 kelimeye yakın kelime biliyorum. Ücretsiz bir uygulama, reklam ben kullanırken hiç karşıma çıkmadı. Gönül rahatlığı ile önerebilirim (: İyi şanslar

      Sil
    3. Acaba görecek misiniz ama udemy uygulamasini su an da indirimde 36 tl alip bastan sona tüm ispanyolcayi kursa gidiyor gibi ögrenebilirsiniz.. Kendi kendinize... Basarilar.

      Sil
  5. Teşekkürler bilgiler ve nezaketiniz için...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler işime yaradı

    YanıtlaSil
  7. llenar kelimesi iki "L" ile değil mi? Yoksa büyük I ve küçük l mi?

    YanıtlaSil

Acción Poética

Acción Poética

Joyas de America Latina

Joyas de America Latina
Gabriel "Gabo" Marquez