Ögrencilerden çeviriler 3 - Las Palabras Que Usamos (çeviren: Elif Zeydan)


Texas Üniversitesinden araştırmacı psikolog James W. Pennebaker’a göre, yazılı ve sözlü dil aracılığıyla kurduğumuz cümlelerin kullanımı, içeriklerinden ziyade kendimiz ve psikolojik durumumuz hakkında bilgiler veriyor.
James W. Pennebaker’a göre, her gün kullandığımız kelimelerin yarısından fazlasını oluşturan zamirler, edatlar ve artikeller, görünürde özel bir içeriğe sahip olmasalar bile, bizim nelere önem verdiğimizin birer göstereleri. 

Örneğin Pennebaker, yalan söyleyen insanların cümlelerinde neredeyse hiç “ben” zamirini kullanmadığını ve bu durumun yalanı tesbit etmek için kullanılması durumunda %67 oranla isabetli sonuçlar alındığını gözlemledi. Bunun aksine, depresif insanların “ben” zamirini ziyadesiyle kullanıyorlar. İstatistikler, intihar edenlerin bıraktıkları intihar notlarında “ben”, “benim”, “bana”, “beni” kelimelerinin normale göre iki kat fazla kullandığını gösteriyor. Başka bir çalışmasında Pennebaker, “ben” ve “biz” zamirlerini daha çok kullanan çiftlerin, problemlerini, “sen” zamirini kullanan çiftlere oranla daha çok çözdüklerini gösterdi.

Çevrilmiş metnin ispanyolca orjinalini görmek için burayı tıklayınız!


Metni ispanyolcadefteri.blogspot.com sayfası için çeviren öğrencim Elif Zeydan'a teşekkür ederim.  

0 yorum:

Yorum Gönder

Acción Poética

Acción Poética

Humor en Español

Humor en Español

İspanyolca Öğrenenler